SR20 Forum banner
121 - 140 of 331 Posts
Shawn B said:
Dit is absoluut de plek voor structurele versteviging, er is een hele sectie over. Zoals je kunt zien, wordt zo ongeveer alles wat met de ophanging te maken heeft, opgenomen.

Voel je vrij om me een PM te sturen of opnieuw te posten over precies wat je graag zou willen zien. Ik ben dankbaar voor iedereen die "redelijke kennis en praktijk" aan deze thread bijdraagt.

Omdat ik geen kennis heb en vaak onredelijk ben, kan ik zelf niet veel bijdragen. :D
Stijfheid is erg belangrijk bij het afstellen van de ophanging.

Discussion starter · #123 · (Edited)
choaderboy2 said:
Stijfheid is erg belangrijk bij het afstellen van de ophanging.
Ik weet het. Je hebt het me al indirect verteld, en ik heb je geciteerd. Je hebt het waarschijnlijk gemist tussen alle andere keren dat ik je citeerde.;)
Mike Kojima said:
In elke high-performance auto is het onmogelijk om het chassis te stijf te maken. Hoe stijver het chassis, hoe hoger de natuurlijke frequentie, waardoor de energie die er door hobbels op wordt overgebracht, minder snel de structuur van de carrosserie zal opwekken. Een stijver chassis maakt het gebruik van stijvere veren en schokdempers mogelijk zonder de rijkwaliteit te schaden. Dit komt omdat een stijf, niet-flexibel chassis meer kracht overbrengt naar de ophanging, waar deze kan worden afgevoerd door de veren en schokdempers in plaats van de kracht over te brengen op de inzittenden. Een stijf chassis reageert ook gevoeliger op het afstellen van de rolhoek voor het balanceren van onderstuur en overstuur. Dit is een van de redenen waarom auto-ingenieurs voortdurend op zoek zijn naar manieren om het chassis te verstevigen zonder gewicht toe te voegen.
Direct bovenaan de sectie "Braces". Een slap chassis zuigt. Wordt dit verdomde draadje te groot? "Gone With The Wind" Ophanging Thread? :melonscratcher: Nah.......

Net toen ik dacht dat ik alles over beugels gelezen had, kwam ik dit tegen... http://sr20forum.com/showthread.php?t=146257&highlight=progress Bericht 16 en 17 verwijzen naar een NISMO LCAB, hoewel het klinkt alsof het erg laag hangt - ook een goed item voor het Suspension Manifesto. Shawn, als je deze info bijwerkt, wil je misschien ook de foto uit die thread pakken, die post is niet zo oud - maar in dit verband kwam ik er door te lezen over de IKEA-beugel, en die foto's zijn al lang verdwenen.

Discussion starter · #125 · (Edited)
jrmnet said:
Net toen ik dacht dat ik alles over beugels had gelezen, kwam ik dit tegen...

http://sr20forum.com/showthread.php?t=146257&highlight=progress

Berichten 16 en 17 verwijzen naar een NISMO LCAB, hoewel het klinkt alsof het echt laag hangt - ook een goed item voor het Suspension Manifesto.

Shawn, als je dit bijwerkt met deze info - wil je misschien ook de foto uit die thread pakken, die post is niet zo oud - maar in dit verband kwam ik er door te lezen over de IKEA-beugel, en die foto's zijn al lang weg.
Nou, verdomme ja, ik ga het toevoegen. :)

Liefde...Suspension Manifesto. *grijns*

Ik heb de foto al gepakt, goed advies. Ik zal deze informatie later dit weekend uploaden en invoegen. Ik ben de komende dagen aan het werk.

Uh...nogmaals, je rockt. Ik wil letterlijk alles over onze ophangingen in deze thread proppen. Eén bron, zoveel antwoorden als menselijkerwijs mogelijk is. Nogmaals bedankt voor je hulp.
mpg9999 said:
Sorry voor de late reactie, ik was helemaal vergeten hierop te reageren. Hoe dan ook, ja, je moet geen harnas gebruiken zonder rolbeugel. De reden is dat als de auto over de kop slaat en je vastzit, je lichaam niet uit de weg kan als het dak instort. Met de standaard driepuntsgordels kan dat wel. Dus in principe is de enige harnasbeugel die je zou moeten gebruiken er een die op een rolbeugel zit.
Laat om hierop terug te komen. :tongue:

Kun je (of iemand slim als jij...Mike K, Racing Forum Members met ervaring, etc....) dit alsjeblieft toelichten? Dus al deze "harnasbeugels" zijn ronduit onveilig zonder een goede rolbeugel/kooi? Ik zie ze vrij vaak gebruikt worden op het forum voor straatgebruik.

Geen kooi/rolbeugel = geen harnasbeugel?

Geen harnasbeugel = geen 5-puntsgordels?

Geen 5-puntsgordels op straat?

:confused:

Gelieve dit onderwerp uitvoerig te bespreken, heren.

Ik ken de dingen over geen kooi of rolbeugel op een DD. Ongevoerd nog erger. Gebruik rolbeugels/kooien alleen met een helm. etc..etc... Ik heb er een hele sectie over met citaten uit verschillende tijdschriften. Je kunt lezen wat ik al in de thread heb opgenomen. Ik zou graag een aantal definitieve antwoorden op deze dingen willen opschrijven. De veiligheid van onze forumleden is van het grootste belang.

Onthoud alsjeblieft dat ik vrijwel niets weet. LOL.

Discussion starter · #129 ·
kioh said:
Maakt Progress nog steeds schroefsets voor de B13? Wat als ik een set wilde, wat zijn mijn kansen om er een te vinden?
Ja, ze zijn beschikbaar. Bel ze, hun nummer staat op hun website.

Succes ermee, ik heb een jaar gewacht voordat ik de mijne opgaf. (Voortgang)

Het is hetzelfde verhaal met mijn S13-stang. Ze adverteren ermee, maar ze maken er geen meer. Ik heb ze nodig om een nieuwe batch te maken om mijn slecht gemaakte stabilisatorstang te vervangen. Het is al een tijdje geleden. Bijna een jaar.

Discussion starter · #133 · (Edited)
weet niet of dit is toegevoegd, maar kan helpen..

http://www.nissanperformancemag.com/september04/b14susp/

onder: Bump Stops en achterste montageplaten

over de mod aan de Koni bump stops.
Bedankt Wayne, uitstekende informatie, ik waardeer het.

Ik zal dit binnenkort op de juiste plek in de thread verwerken...........KLAAR, verwerkt op drie verschillende plekken. Plus je dwong me om een hele nieuwe categorie te creëren. Bedankt voor je hulp. De laatste persoon die een categorie creëerde was... Knuckles, denk ik.

Moet ook de Tein veer informatie updaten......KLAAR.

Vraag Steve om de CSK sectie te bewerken/combineren met zijn recente CSK vragen thread.....

Voeg Mike K's thread toe over het repareren van de ophangingsgeometrie uit de Road Racing sectie....

Deze verdomde thread zal nooit af zijn. :( .....:squint: .....;)

IV. Bussen

(Toepassingen: B13, B14, B15)

Zeer informatieve thread over achterwielophanging vastlopen op de B13, met links naar andere threads over hetzelfde probleem:
http://www.sr20forum.com/showthread.php?t=134794
Ik heb Steve's wijze raad opgevolgd en gezocht op het forum.

Een andere zeer goede thread met Steve die kennis deelt over het probleem van het vastlopen van de ophanging:
http://www.sr20forum.com/showthread.php?t=168950

Als je niet naar het circuit gaat, maar de auto misschien als dagelijkse bestuurder en af en toe autocross gebruikt, is dit iets om zorgvuldig te overwegen:
Deze dingen over het vastlopen van de ophanging zijn onzin. Natuurlijk is er wat vastlopen, maar als je de demper eruit haalt en de ophanging met de hand door zijn normale bewegingsbereik beweegt, kun je zien dat het vastlopen minimaal is, alsof het misschien 5 lbs aan de wielsnelheid toevoegt, misschien wel 10, en dat ga je in een sedan op geen enkele manier voelen!

Wat er zal gebeuren, is dat de ophanging de neiging zal hebben om naar buiten te bewegen bij het remmen, wat het overstuur bij het loslaten van het gaspedaal verergert. Als je een auto hebt bestuurd met een stijve ophanging, plakkerige banden en standaard bussen, weet je wat ik bedoel, het is een vaag gevoel.

Als je een auto bestuurt met standaard bussen en een volledige ES-set, is er een groot verschil.

Tientallen mensen die daadwerkelijk met deze auto's racen of op het circuit rijden met volledige ES-sets, zitten er niet naast.

Je ophanging gaat niet blokkeren en je in wild overstuur sturen. In feite zal het tegenovergestelde het geval zijn, aangezien minder buiging zal leiden tot meer toespoor bij het rollen. In feite is het nieuwste wat ik doe op race B13's om de veerpoot naar achteren te kantelen om deze neiging te verminderen.

Discussion starter · #135 · (Edited)
Dit gedoe over ophangingsbinding is onzin. Natuurlijk is er wat binding, maar als je de demper eruit haalt en de ophanging door zijn normale bewegingsbereik met de hand beweegt, kun je zien dat de binding minimaal is, alsof het misschien 5 lbs toevoegt aan de wielkracht, misschien wel 10 en er is geen manier waarop je dat in een sedan gaat voelen! Wat er zal gebeuren, is dat de ophanging de neiging zal hebben om naar buiten te bewegen bij het remmen, wat het overstuur bij het loslaten van het gaspedaal verergert. Als je een auto hebt bestuurd met een stijve ophanging, plakkerige banden en standaard bussen, weet je wat ik bedoel, het is een vaag gevoel. Als je een auto bestuurt met standaard bussen en een volledige ES-set, is er een groot verschil. Tientallen mensen die daadwerkelijk met deze auto's racen of op het circuit rijden met volledige ES-sets, zitten er niet naast. Je ophanging gaat niet blokkeren en je in wild overstuur sturen. In feite zal het tegenovergestelde het geval zijn, omdat minder deflectie zal leiden tot meer toespoor onder rol. In feite is het nieuwste wat ik doe op race B13's om de veerpoot naar achteren te kantelen om deze neiging te verminderen.
Ik begrijp je punt en ik waardeer het oprecht dat je deze thread zo nauwkeurig bekijkt. Ik wil dat de informatie in deze thread zo accuraat mogelijk is en je bent toevallig een van mijn meest geciteerde experts. :)
Slartitbartfast said:
De achterste draagarm is inderdaad de schuldige. Je moet rubber aan één uiteinde laten zitten om de arm voor/achter te laten bewegen als de naaf op/neer beweegt.
Het lijkt erop dat Steve, Slartitbartfast en Johnand allemaal stellen dat de achterste draagarm in feite een probleem is. Hij moet herhaaldelijk worden gesmeerd, anders bindt hij. Smeren de jongens op de racebanen de bus vaak? Zirk-fittingen en vet? Of installeren ze de ES-bussen achterin en laten ze ze gewoon met rust, zonder problemen? Denk je dat ES-bussen (inclusief de draagarm) prima zijn voor een dagelijkse bestuurder en iemand die niet de tijd gaat nemen om de ES-bussen te smeren? Ik ben noch mechanisch onderlegd, noch ervaren genoeg om op welke manier dan ook te argumenteren. Ik zou je niet eens kunnen vertellen welk ophangingsonderdeel de draagarm is. Nogmaals, ik wil gewoon accurate informatie voor de massa. Ik heb Steve een PM gestuurd met het verzoek om deze kwestie verder met je te bespreken. Gracias! PS. Denk aan het Oscar Meyer-lied - B-O-L-O....G-N-A. ;)

Ik begrijp uw punt en ik waardeer het oprecht dat u deze thread zo nauwkeurig bekijkt. Ik wil dat de informatie in deze thread zo nauwkeurig mogelijk is en u bent toevallig een van mijn meest geciteerde experts. :)

Het lijkt erop dat Steve, Slartitbartfast en Johnand allemaal stellen dat de achterste draagarm in feite een probleem is. Hij moet herhaaldelijk worden gesmeerd, anders loopt hij vast.

Smeren de jongens op de racebanen de bus vaak? Smeernippels en vet?

Of installeren ze de ES-bussen achterin en laten ze ze gewoon met rust, zonder problemen?

Denkt u dat ES-bussen (inclusief de draagarm) A-OK zijn voor een dagelijkse bestuurder en iemand die niet de tijd gaat nemen om de ES-bussen te smeren?

Ik ben noch mechanisch onderlegd, noch ervaren genoeg om op welke manier dan ook te argumenteren. Ik zou u niet eens kunnen vertellen welk ophangingsonderdeel de draagarm is. Nogmaals, ik wil gewoon nauwkeurige informatie voor de massa.

Ik heb Steve een PM gestuurd met het verzoek om dit probleem verder met u te bespreken.

Gracias!

PS. Denk aan het Oscar Meyer-lied - B-O-L-O....G-N-A. ;)
Theoretisch is wat ze zeggen correct en correct, maar praktisch is het niet zo'n groot probleem. Als ik een ophanging vanaf nul zou ontwerpen, zou ik het niet zo hebben gedaan, maar voor de meesten van ons zitten we vast aan wat we hebben gekregen door de regels of door het geld dat men bereid is te besteden. Merk op dat geen van deze jongens daadwerkelijk racet of veel op het circuit rijdt, test of ontwikkelt.

Als iemand denkt dat dit verkeerd is, kunnen ze zien waar ik het over heb door de veer te verwijderen en de ophanging door het bereik van normale beweging te bewegen zoals beperkt door de demper, en vervolgens de demper te verwijderen en de ophanging door hetzelfde bereik te bewegen, van normale rijhoogte tot bijna bodem, zoals gedefinieerd door het aanraken van de bumpstop. Zeker, je kunt wat vastlopen voelen, maar het is gemakkelijk te overwinnen met handdruk. Merk op dat er ook vastlopen is van het standaardrubber. Het vastlopen wordt pas ernstig als de ophanging voorbij het punt wordt bewogen dat deze kan bewegen zoals beperkt door de demper!

De kleine hoeveelheid die dit vastlopen toevoegt aan de wielsnelheid is niet voelbaar in dit soort auto's. Je kunt het verschil voelen in de teenverandering die hierdoor wordt veroorzaakt.

Bepaalde auto's zoals Honda's hebben bussen in hun achterste draagarm die niet kunnen worden vervangen door urethaan zonder vastloopproblemen, maar de hoeveelheid vastlopen die we aan onze ophanging krijgen, is in verhouding hiermee erg klein.

Wat onderhoud betreft, wikkel ik de draaipunten van de bussen normaal gesproken met een paar lagen teflontape en breng dan siliconenvet aan. Dit blijft lange tijd soepel, stil en zonder stiction. In feite heb ik nog nooit een bus hoeven te onderhouden na deze truc.

Ik kreeg dit idee van een andere lijstgebruiker, wat een geweldig idee! Ik wou dat ik eraan had gedacht.

Als iemand denkt dat dit verkeerd is, kunnen ze zien waar ik het over heb door de veer te verwijderen en de vering door het bereik van normale beweging te fietsen zoals beperkt door de demper, dan de demper te verwijderen en de vering door hetzelfde bereik te bewegen, van normale rijhoogte tot bijna op de bodem zoals gedefinieerd door het aanraken van de bumpstop.
Ik heb hetzelfde gedaan. Zo kwam ik tot die mening. Misschien is het een Oostkust/Westkust-ding. Op een plek waar het regelmatig regent, zijn ES-bussen slecht. Vooral als je een aantal van de ergste overtreders kunt vervangen door sferische lagers en de binding en wrijving volledig kunt elimineren.

Ik heb hetzelfde gedaan. Zo ben ik tot die mening gekomen. Misschien is het een oostkust/westkust-ding. Op een plek waar het regelmatig regent, zuigen ES-bussen. Vooral als je een aantal van de ergste overtreders kunt vervangen door sferische lagers en het vastlopen en de wrijving volledig kunt elimineren.
Probeer het met teflontape, het maakt een groot verschil.

Zoals ik al zei, er is binding, maar het verandert een veer van 600 in/lb in een veer van ongeveer 610 in/lb.

Probeer het teflontape, het maakt een groot verschil.

Zoals ik al zei, er is binding, maar het verandert een veer van 600 in/lb in een veer van 610 in/lb of zo.
Mijn andere probleem met ES-bussen is dat ze niet soepel bewegen. Ze hebben de neiging om te grijpen, los te laten, te grijpen. Zeer inconsistent. Ik denk dat als ze soepel zijn, ze wel goed zouden moeten zijn. Ik heb gemerkt dat ik zelfs op mijn eenvoudige Front LCA (op mijn 240 die ik heb verkocht) de bout niet erg vast hoefde te draaien om ervoor te zorgen dat dit niet gebeurde. Ik moest het met borgmiddel vastzetten, anders zou het losraken. Te strak = binding, te los = slappe arm met teenverandering. Doe het goed en het was oké. Ik heb smeernippels geïnstalleerd zodat ik het gemakkelijk opnieuw kan smeren.

121 - 140 of 331 Posts