Weer bijgewerkt 02/18/2011
Vooruit
Er is veel verkeerde informatie die rondgaat op dit forum over onze ophangingen. Misschien helpt deze thread om een deel van die onjuiste informatie te verdrijven. Ik ben geen expert, ik heb op zijn best zeer beperkte mechanische kennis. Daarom citeer ik alleen mensen met aanzienlijke expertise over onze ophangingen. Ik geef veel links, feiten, technische informatie en deskundig, professioneel advies. Beschouw dit als een onderzoekspaper op universitair niveau over B13-, B14- en B15-ophangingen. Elke bron wordt geciteerd, zoals het hoort.
Ik houd deze thread continu up-to-date en actueel met eventuele nieuwe aanbiedingen of informatie. Suggesties, correcties of hulp bij relevante informatie of relevante foto's zijn welkom. "XXX" betekent momenteel dat ik meer informatie of bronnen nodig heb. Ik zal dingen zo snel mogelijk verwerken, gezien mijn schema. Meestal verschijnen er om de paar maanden nieuwe items.
Als je iets mist dat relevant is voor deze thread, stuur me dan in ieder geval een PM. Of je kunt het zelf in deze thread plaatsen, en (ervan uitgaande dat je op schema ligt) zal ik het in de thread body zelf opnemen.
Ik geef *duidelijk* aan waar ik misschien gok op een paar items.
Ik hoop dat je dit verhelderend vindt.
Shawn B
* Ik wil de achteras van mijn B14, B15 buigen.
* Waarom onze ophangingen niet gemakkelijk correct te modificeren zijn.
* How Stuff Works-link voor degenen die net zo onwetend zijn als ik.
* Mike Kojima legt de informatie neer
* Diagram van ophangingscomponenten en onderdeelnummers.
* Buitenlandse websites, gebruik de N14.
II. Conventionele veerpootdempers en veren
* Nissan OEM voorraadveerconstanten
* SR20 Forum Exclusieve veren: Hypercoil en Road Magnet
* Andere veren: B+G, Dropzone, Eibach, H&R, Megan Racing, Progress, Tein, Tokico, Vogtland...
* KYB AGX-veerpootdempers
* Aangepaste verkorte Koni's (afgekort tot CSK's in deze thread)
* Andere veerpootdempers...Tokico Blue, etc....
* Bumpstops
* Veerpootdempers
* Veerpootdempers...OEM, Motivational, Overkill Engineering Motorsports
III. Schroefset systemen
* Advance Design en Ground Control
* B+G
* Bits N Peices
* Hot Bits
* Ksport (of D2's)
* Motivational Engineering
* Progress
* Shigspeed
* Shocktek
* Tein
IV. Bussen
* Energy Suspension - Nadelen, "ophangingsbinding" en heb je ze echt nodig?
* Superpro
* Whiteline
* Sferische metalen bussen
V. Beugels
* 2-punts FSTB-opties: Cusco, Courtesy, E-Bay, Nismo, Stillen, Whiteline
* Getrianguleerde FSTB: Niets uit de schappen.
* 2-punts RSTB-opties: Active Tuning, Bolt In Bars, Cusco, Whiteline
* Getrianguleerde RSTB-opties: Bolt In Bars
* IKEA-beugel
* Blehmco onderste draagarmbeugel
* NuTech onderste draagarmbeugel
* Progress onderste draagarmbeugel
* Whiteline onderste draagarmbeugel
* Tractiestangen
* Spatbordbeugels - Stephens Spatbordbeugels
* Schuimvulling van het chassis
* Rolbeugels en rolkooien
* Harnasstangen
VI. Stabilisatorstangen
* Wat is in godsnaam een stabilisatorstang?
* Nissan OEM voorraadstabilisatorstangen
* Intrax
* Nismo
* NuTech
* Progress
* Suspension Techniques
* Whiteline
VII. Camberkits
* Wat is camber?
* Camberbouten of "crashbouten"
* Cusco
* Ground Control
* Ingalls
* Stillen
VIII. Een paar woorden over wielen en banden
* Hoe onafgeveerd gewicht uw auto beĂŻnvloedt.
* Hoe u uw eigen uitlijning kunt doen.
* Conversietabellen voor velgen en banden.
* Welke maat wielen en banden moet ik kopen?
* Waar moet ik banden kopen?
* Hoe oud zijn mijn banden, zelfs als ze nieuw zijn?
* OEM-wielinformatie voor de B13 en B14.
* Hoeveel banden en wielen kan ik onder mijn voertuig proppen?
* Welke banden gebruiken SR20-Forum-leden op hun straat- of raceauto's, en wat is hun mening over de banden?
* Waarom zijn B14 OEM SE-R-velgen zo verdomd populair op B13's?
XI. Limited Slip Differentiëlen
* Wat is een LSD?
* JGY
* Nismo
* Nissan OEM
* Phantom Grip
* Quaife
X. Woordenlijst van ophangingstermen
* Websites en links.
XI. Aanbevolen ophangingsconfiguraties
Een half dozijn basis aanbevolen configuraties.
* Welke OEM-onderdelen moet ik vervangen?
* Dagelijkse bestuurder
* Dagelijkse bestuurder plus autocross/HPDE.
* Serieus racen? Nooit. Jullie zijn er alleen voor, jullie weten al meer dan ik. Uh....ga naar de schroefsetsectie en laat me met rust.
De B14- en B15-ophanging bestaat uit een onafhankelijke McPherson-veerpootophanging aan de voorkant en een solide achteras.
B13 vs B14 handling - SR20 Forum
98sr20ve (Steve) drukt kennis uit over het buigen van de achteras op een B14 om de handling enorm te verbeteren:
Hoe je je B14 goed kunt laten handelen! - SR20 Forum
Waarom onze ophangingen niet gemakkelijk correct te modificeren zijn.
Iedereen wil een performance-ophanging op zijn auto zetten. Het is een geweldige eerste mod die de weg vrijmaakt voor toekomstige mods. Snel in een rechte lijn gaan is lang niet zo leuk als het nemen van de bochten. Het hebben van een hoop vermogen is niet goed als je in een greppel terechtkomt. Een performance-ophanging omvat steevast een verlaging van een bepaalde soort, en laten we eerlijk zijn, onze auto's zien er beter uit als ze iets lager zijn dan standaard.
Het verlagen van je B13/14/15 is een enigszins lastige onderneming. Je kunt niet zomaar een B13/14/15 op oude veren en veerpootdempers "slaan" en verwachten dat het correct werkt. Het OEM B13/14/15 chassis heeft drie (3) inch veerweg. Wanneer je de auto begint te verlagen, kun je gemakkelijk zonder veerweg komen te zitten. Zonder veerweg komen te zitten betekent dat je veerpootdempers op de bodem komen, tegen je bumpstops slaan, mogelijk de veerpootdempers beschadigen en/of de controle over je voertuig verliezen. Niet precies wat je zocht toen je besloot een nieuwe performance-ophanging te kopen.
Van: Sticky on Sentra Lowering Springs! - NissanForums.com, dit is wat Mike Kojima te zeggen heeft:
NissanPerformanceMag.com
Dit is voor degenen, zoals ik, die mechanisch onwetend zijn. Deze link behandelt de basisprincipes van een moderne ophanging in het algemeen. Klik en word verlicht.
Mike Kojima legt de informatie neer - Dit is zo goed dat het ronduit verbluffend is: sentra.net
OPMERKING: Begrijp dat sommige informatie in die link...gedateerd is. Dit artikel is door Mike geschreven vóór Hyperco, laat staan Road Magnet-veren. Vóór de helft van de schroefsets in die sectie van deze thread bestonden. Je moet een deel van de informatie, met name over commercieel verkrijgbare veren (H&R, Eibach) en producten (NuTech is failliet), in dat artikel met een historisch perspectief bekijken. De rest van de info is echter vandaag de dag nog steeds accuraat, nog steeds volledig relevant en het is verdomd briljant. Lees het allemaal, twee keer.
Mike Kojima hangt momenteel zijn hoed op MotoIQ: Superblackz bracht deze link onder mijn aandacht. Briljant spul.
De ultieme gids voor ophanging en handling deel 1, wielen en banden
B13 Ophangingscomponenten diagram en onderdeelnummers:
B13 Ophangingsdiagram met onderdeelnummers - SR20 Forum
Kruisverwijzing de N14 tegen B13 producten. Neem contact op met uw leverancier.
Vooruit
Er is veel verkeerde informatie die rondgaat op dit forum over onze ophangingen. Misschien helpt deze thread om een deel van die onjuiste informatie te verdrijven. Ik ben geen expert, ik heb op zijn best zeer beperkte mechanische kennis. Daarom citeer ik alleen mensen met aanzienlijke expertise over onze ophangingen. Ik geef veel links, feiten, technische informatie en deskundig, professioneel advies. Beschouw dit als een onderzoekspaper op universitair niveau over B13-, B14- en B15-ophangingen. Elke bron wordt geciteerd, zoals het hoort.
Ik houd deze thread continu up-to-date en actueel met eventuele nieuwe aanbiedingen of informatie. Suggesties, correcties of hulp bij relevante informatie of relevante foto's zijn welkom. "XXX" betekent momenteel dat ik meer informatie of bronnen nodig heb. Ik zal dingen zo snel mogelijk verwerken, gezien mijn schema. Meestal verschijnen er om de paar maanden nieuwe items.
Als je iets mist dat relevant is voor deze thread, stuur me dan in ieder geval een PM. Of je kunt het zelf in deze thread plaatsen, en (ervan uitgaande dat je op schema ligt) zal ik het in de thread body zelf opnemen.
Ik geef *duidelijk* aan waar ik misschien gok op een paar items.
Ik hoop dat je dit verhelderend vindt.
Shawn B
* Ik wil de achteras van mijn B14, B15 buigen.
* Waarom onze ophangingen niet gemakkelijk correct te modificeren zijn.
* How Stuff Works-link voor degenen die net zo onwetend zijn als ik.
* Mike Kojima legt de informatie neer
* Diagram van ophangingscomponenten en onderdeelnummers.
* Buitenlandse websites, gebruik de N14.
II. Conventionele veerpootdempers en veren
* Nissan OEM voorraadveerconstanten
* SR20 Forum Exclusieve veren: Hypercoil en Road Magnet
* Andere veren: B+G, Dropzone, Eibach, H&R, Megan Racing, Progress, Tein, Tokico, Vogtland...
* KYB AGX-veerpootdempers
* Aangepaste verkorte Koni's (afgekort tot CSK's in deze thread)
* Andere veerpootdempers...Tokico Blue, etc....
* Bumpstops
* Veerpootdempers
* Veerpootdempers...OEM, Motivational, Overkill Engineering Motorsports
III. Schroefset systemen
* Advance Design en Ground Control
* B+G
* Bits N Peices
* Hot Bits
* Ksport (of D2's)
* Motivational Engineering
* Progress
* Shigspeed
* Shocktek
* Tein
IV. Bussen
* Energy Suspension - Nadelen, "ophangingsbinding" en heb je ze echt nodig?
* Superpro
* Whiteline
* Sferische metalen bussen
V. Beugels
* 2-punts FSTB-opties: Cusco, Courtesy, E-Bay, Nismo, Stillen, Whiteline
* Getrianguleerde FSTB: Niets uit de schappen.
* 2-punts RSTB-opties: Active Tuning, Bolt In Bars, Cusco, Whiteline
* Getrianguleerde RSTB-opties: Bolt In Bars
* IKEA-beugel
* Blehmco onderste draagarmbeugel
* NuTech onderste draagarmbeugel
* Progress onderste draagarmbeugel
* Whiteline onderste draagarmbeugel
* Tractiestangen
* Spatbordbeugels - Stephens Spatbordbeugels
* Schuimvulling van het chassis
* Rolbeugels en rolkooien
* Harnasstangen
VI. Stabilisatorstangen
* Wat is in godsnaam een stabilisatorstang?
* Nissan OEM voorraadstabilisatorstangen
* Intrax
* Nismo
* NuTech
* Progress
* Suspension Techniques
* Whiteline
VII. Camberkits
* Wat is camber?
* Camberbouten of "crashbouten"
* Cusco
* Ground Control
* Ingalls
* Stillen
VIII. Een paar woorden over wielen en banden
* Hoe onafgeveerd gewicht uw auto beĂŻnvloedt.
* Hoe u uw eigen uitlijning kunt doen.
* Conversietabellen voor velgen en banden.
* Welke maat wielen en banden moet ik kopen?
* Waar moet ik banden kopen?
* Hoe oud zijn mijn banden, zelfs als ze nieuw zijn?
* OEM-wielinformatie voor de B13 en B14.
* Hoeveel banden en wielen kan ik onder mijn voertuig proppen?
* Welke banden gebruiken SR20-Forum-leden op hun straat- of raceauto's, en wat is hun mening over de banden?
* Waarom zijn B14 OEM SE-R-velgen zo verdomd populair op B13's?
XI. Limited Slip Differentiëlen
* Wat is een LSD?
* JGY
* Nismo
* Nissan OEM
* Phantom Grip
* Quaife
X. Woordenlijst van ophangingstermen
* Websites en links.
XI. Aanbevolen ophangingsconfiguraties
Een half dozijn basis aanbevolen configuraties.
* Welke OEM-onderdelen moet ik vervangen?
* Dagelijkse bestuurder
* Dagelijkse bestuurder plus autocross/HPDE.
* Serieus racen? Nooit. Jullie zijn er alleen voor, jullie weten al meer dan ik. Uh....ga naar de schroefsetsectie en laat me met rust.
De B14- en B15-ophanging bestaat uit een onafhankelijke McPherson-veerpootophanging aan de voorkant en een solide achteras.
98sr20ve drukt kennis uit over de B13 versus B14 achterwielophanging:Choaderboy2 said:
B13 vs B14 handling - SR20 Forum
Ik wil de achteras van mijn B14, B15 buigen.98sr20ve said:
98sr20ve (Steve) drukt kennis uit over het buigen van de achteras op een B14 om de handling enorm te verbeteren:
Hoe je je B14 goed kunt laten handelen! - SR20 Forum
Waarom onze ophangingen niet gemakkelijk correct te modificeren zijn.
Iedereen wil een performance-ophanging op zijn auto zetten. Het is een geweldige eerste mod die de weg vrijmaakt voor toekomstige mods. Snel in een rechte lijn gaan is lang niet zo leuk als het nemen van de bochten. Het hebben van een hoop vermogen is niet goed als je in een greppel terechtkomt. Een performance-ophanging omvat steevast een verlaging van een bepaalde soort, en laten we eerlijk zijn, onze auto's zien er beter uit als ze iets lager zijn dan standaard.
Het verlagen van je B13/14/15 is een enigszins lastige onderneming. Je kunt niet zomaar een B13/14/15 op oude veren en veerpootdempers "slaan" en verwachten dat het correct werkt. Het OEM B13/14/15 chassis heeft drie (3) inch veerweg. Wanneer je de auto begint te verlagen, kun je gemakkelijk zonder veerweg komen te zitten. Zonder veerweg komen te zitten betekent dat je veerpootdempers op de bodem komen, tegen je bumpstops slaan, mogelijk de veerpootdempers beschadigen en/of de controle over je voertuig verliezen. Niet precies wat je zocht toen je besloot een nieuwe performance-ophanging te kopen.
Van: Sticky on Sentra Lowering Springs! - NissanForums.com, dit is wat Mike Kojima te zeggen heeft:
Meer van Mikes wijsheid van:Mike Kojima said:
NissanPerformanceMag.com
Sport Compact Car had dit te zeggen:Mike Kojima said:
Sport Compact Car juli 2000 said:
Sport Compact Car april 2005 said:
Nissan Performance Magazine van deze link: NissanPerformanceMag.comSport Compact Car juli 2005 said:
How Stuff Works - Howstuffworks "How Car Suspensions Work"Nissan Performance Magazine said:
Dit is voor degenen, zoals ik, die mechanisch onwetend zijn. Deze link behandelt de basisprincipes van een moderne ophanging in het algemeen. Klik en word verlicht.
Mike Kojima legt de informatie neer - Dit is zo goed dat het ronduit verbluffend is: sentra.net
OPMERKING: Begrijp dat sommige informatie in die link...gedateerd is. Dit artikel is door Mike geschreven vóór Hyperco, laat staan Road Magnet-veren. Vóór de helft van de schroefsets in die sectie van deze thread bestonden. Je moet een deel van de informatie, met name over commercieel verkrijgbare veren (H&R, Eibach) en producten (NuTech is failliet), in dat artikel met een historisch perspectief bekijken. De rest van de info is echter vandaag de dag nog steeds accuraat, nog steeds volledig relevant en het is verdomd briljant. Lees het allemaal, twee keer.
Mike Kojima hangt momenteel zijn hoed op MotoIQ: Superblackz bracht deze link onder mijn aandacht. Briljant spul.
De ultieme gids voor ophanging en handling deel 1, wielen en banden
B13 Ophangingscomponenten diagram en onderdeelnummers:
B13 Ophangingsdiagram met onderdeelnummers - SR20 Forum
Kruisverwijzing de N14 tegen B13 producten. Neem contact op met uw leverancier.
hpro123 said: